Vállalkozásindítás költségei

2021.12.31

Szeretnéd tudni, hogy mennyibe kerül a virtuális asszisztensi vállalkozás elindítása? Szoktam hangoztatni (és fogom is még), hogy nem árt pár hónapnyi tartalékkal belevágni a vállalkozói létbe. Erre nem feltétlenül azért van szükség, mert olyan rengeteg a kiadásunk (de akár az is lehetséges), hanem azért, mert több hét, minimum 1-2 hónap, mire felépítjük az ügyfélkörünket és elég bevételt tudunk termelni.

Mikor érdemes a vállalkozást létrehozni?

Én akkor hoztam létre a vállalkozásomat, hogy az első ügyfelemmel virtuálisan kezet ráztunk. Viszont azt le kell szögeznem, hogy mindig érdemes a vállalkozás tényleges elindítását hónap elejére, legkésőbb közepére vagy az új évre hagyni (ha év vége van), mert a kamarai tagságot minden évben be kell fizetni, illetve a KATÁ-t is minden megkezdett hónapban köteles vagy befizetni. Így akkor is terhelnek téged ezek kiadások az előző évre/hónapra vonatkozóan, ha december 31-én indítod a vállalkozásodat. Sajnos akkor is fizetni kell, ha csak egy napig voltál KATÁ-s az adott hónapban.

Amire KATÁ-s virtuális asszisztensként feltétlenül szükséges az elején költened, avagy a vállalkozásindítás költségei:

  1. Könyvelői díjak: Az én vállalkozásom létrehozása összesen 8000 Ft-os adótanácsadás és skype konzultáció volt.
  2. IPA, amit nekem kb. egy hónapos határidővel kellett fizetni (kb. 8000 Ft volt)
  3. Kamarai tagság: 5000 Ft a bejegyzést követő 5 napon belül kell fizetni
  4. KATA: következő hónap 12-e a fizetési határidő, de jó esetben ezt már az első ügyfél azért kitermeli, és egy hónap alatt valószínűsíthető, hogy már több ügyfeked is lesz. 
  5. Ezen kívül fontos még egy jó szerződésminta beszerzése (akár a VAM oldalról, akár jogásszal közösen írva), aminek szintúgy lehetnek költségei.

Amire költhetsz még, de nem baj, ha később fektetsz be rájuk:

  1. Üzleti e-mail: Ez teljesen eltérő árakon beszerezhető. Ha nem weboldallal veszed/készítteted, akkor a Google segítségével 3 441 Ft havonta, viszont az e-mail cím mellé jár hozzá egy csomó extra, többek között 2 TB felhőtárhely is.
  2. Weboldal: ez az oldal is, illetve a virtuális asszisztensi oldalam is egy-egy sima mini csomagos Webnode oldal, mivel ez bemutatkozó oldalnak bőven elég (viszont ennek a felületnek vannak korlátai is). Ennek az ára évi 21 192 Ft / csomag, és ebben az első évben benne van egy ingyenes domain (plusz ehhez is jár ajándékba egy üzleti e-mail cím). 
  3. Egyéb jogi kiadások a weboldalra: ÁSZF, adatvédelmi tájékoztató stb. Én a virtualjog.hu oldalt ajánlom nektek ehhez, ők tényleg nagyon profik.
  4. Egyéb előfizetések: számlázz.hu, Canva, Google Drive tárhely, Adobe programok, egyéb szoftverek megvétele és hasonlók.
  5. Marketing kiadások: közösségi média hirdetések stb.

Illetve ne felejtsük el, hogy az elején nem lesz tele a naptárad és kevesebb kiszámlázható munkaórád lesz, viszont enni valamiből továbbra is kell, úgyhogy azért érdemes erre az időszakra anyagilag felkészülni.

Emellett pedig természetesen érdemes lehet egy átfogó és alapos képzésre befizetni, hogy megismerd a virtuális asszisztencia alapjait, és sikeres vállalkozó legyél.