Gyakran ismételt kérdések

Az alábbi GYIK között rendszerezett módon választ találhatsz a virtuális asszisztenciával, tanfolyamokkal, garanciavállalásunkkal és más témákkal kapcsolatos fontos kérdésekre.


Virtuális asszisztensi karrier:

Mennyit keres egy virtuális asszisztens?

Ez az a kérdés, amire nem lehet rövid, egyértelmű és mindenkire vonatkozó általános választ adni, mivel a bevételed (és a kiadásaid értéke) szinte csakis rajtad múlik. De ha van elég ügyfeled, és nem félsz a munkától, akkor igen jól megélhetsz ebből. Amikor csak és kizárólag ügyfeleztem, nem oktattam, az átlag bevételem 500-600 ezer forint volt, ami nettóban kb. 400-500 ezer forintnak felelt meg. 

Egy átlagos virtuális asszisztens nettó keresete egyszerre múlik az adott online vállalkozástámogató:

  • marketingjén és árazásán
  • ügyfélkörén
  • kínált szolgáltatásain
  • kiszámlázható munkára fordítható idején
  • passzív bevételein
  • és természetesen a kiadásain

Éppen ezért nagyon részletesen beszélünk ezekről mind a tanfolyam során - hogy a lehető legjobban megélj virtuális asszisztensként! De nézzük részletesen, hogy mi mindenen is múlik, hogy mennyit keresel majd virtuális asszisztensként.

1. Milyen díjszabás szerint és mennyiért dolgozol?

Amikor virtuális asszisztens lettem még évekkel ezelőtt, 3000 Ft-os óradíjjal kezdtem, amit igen hamar 4500-6000 Ft közötti díjszabásra megemeltem - és még így is több ügyfelem volt, mint amit elbírtam, rengeteg munkát ki kellett szerveznem. De volt már olyan sales/marketing ügyfelem, akinek havi 200 000 Ft körül volt a projektdíja, és csak a munkaidőm harmadát tette ki. Összességében elmondhatjuk, hogy attól függően, hogy milyen szolgáltatásokat kínálsz, mennyire elégedettek veled az ügyfeleid és mennyire vagy keresett, akár igen magas díjjal is számlázhatsz. 

A virtuális asszisztensek árazásai Magyarországon változók lehetnek, és több tényezőtől is függhetnek, például a tapasztalattól, a szakértelemtől és a feladatok mértékétől. Azonban általánosan elmondható, hogy egy korrekt és minőségi munkát végző virtuális asszisztensek óradíja minimum 4500-5000 Ft, de lehet akár ennek a duplája is. Ennek a díjnak a mértéke azonban változhat, és néhány virtuális asszisztens akár többet is kereshet, ha nagyon magas szakértelemmel vagy különleges képességekkel rendelkezik.

2. Milyen ügyfelekkel dolgozol együtt?

Bárhol is élsz, van lehetőséged akár külföldi, jobban fizető partnerekkel is együttműködni. Ha beszélsz idegennyelveket, akkor szinte teljesen szabad a piac előtted, és más, jobban fizető országok ügyfélköre számára is számlázhatsz, míg idegennyelv-ismeret nélkül megcélozhatod a külföldön élő magyarokat is akár. Csak pár példa és statisztika, hogy a világ más országaiban mennyit kereshet egy virtuális asszisztens:

  • Németországban: az átlagos díjszabás 30-75 euró óránként
  • Egyesült Államokban: az átlagos díjszabás 40-60 dollár óránként
  • Nagy-Britanniában: az átlagos díjszabás 20-30 font óránként
  • Kanadában: az átlagos díjszabás 25-35 dollár óránként
  • Ausztráliában: az átlagos díjszabás 30-50 dollár óránként

Ezek az árak általános értékek, és a valós óradíjak ennél is magasabbak vagy alacsonyabbak is lehetnek az adott személy szakmai tapasztalata, képességei és területei alapján.

3. Heti hány órát tudsz dolgozni?

Heti 30-35 óra fölötti kiszámlázható munkaidőnél többel nem nagyon tudsz számolni, és akkor már tele lesz a naptárad. Hogy miért? Mert hosszú távon mentálisan nem tartható a napi 8 óra effektív munka, illetve nagyon sok nem kiszámlázható munkaórát ölünk bele a vállalkozásunk fenntartásába: posztírás, passzív jövedelem építése, megkeresésekre válaszolás, ajánlatszámítás, ajánlatírás, szerződéskötések, konzultációk, számlázás - és bőven tudnánk ezt a sort folytatni. A munkára fordítható időd 70-90%-a számlázható csak ki - az elején pedig akár még ennél is kevesebb, hiszen akkor az ügyfélszerzés és a munkákra adott jelentkezések még több időt visznek el. És akkor még a szüneteket nem is számoltuk (ebédszünet és hasonlók).

Éppen ezért nagyon nem mindegy, hogy heti 20 órád van a vállalkozásodra, ami kb. 10-17 óra effektív, kiszámlázható munkaórát jelent, vagy esetleg heti 40-45 órát is hajlandó vagy dolgozni. Természetesen a nem kiszámlázható munkaórákat is bele kell kalkulálnod az árazásodba, de amikor egy kezdő számolgat, hajlamos arra, hogy meghatározza, hogy heti 40 órája van, megjelöli, hogy az általa preferált órabér 4500 Ft, majd úgy számolja ki a várható bevételeit, hogy a negyvenet megszorozza a 4500 Ft-tal. De az így kapott heti 180 000 Ft-os bevétel viszont szinte minden esetben téves eredményt mutat!

Én személy szerint pont ezek miatt preferálom a projekt díjas együttműködéseket.

4. Van mellette passzív jövedelemforrásod is?

Ha virtuális asszisztens vagy, csak akkor keresel pénzt, ha dolgozol is. Egy-egy szabadság, betegség vagy családi okokból történő kimaradás (például gyerek betegsége) jelentősen csökkenti a bevételeidet. Passzív jövedelem forrásokra az oktatóanyagomban nagyon sok tippet és trükköt adok majd, így ha szeretnél valóban biztos lábakon állni és nem kétes MLM-ek csábításaiban bízni, mindenképpen érdemes a képzést megvenned!

5. Milyen adózási formát választasz és mennyi egyéb kiadásod van?

Én is vállalkozó vagyok: fizetem az adókat, az IPÁ-t, a kamarai tagságot, mellette Canva előfizetést, Google drive tárhelyet, Adobe programokat, hírlevélküldő rendszer előfizetését, egy könyvelőt - ezek és ezekhez hasonlók jelentik a főbb kiadásaimat. Emellett számolni kell különböző továbbképzések költségeivel is, illetve a használt eszközeid (telefon, laptop) amortizációjával is. A vállalkozásom fenntartásához szükséges havi kiadásaim általában 100-250 000 Ft közé esnek - de szerencsére ennek a többszörösét ki is tudom termelni.

Összefoglalva:

Nincs általános válasz arra, hogy mennyit keres egy virtuális asszisztens, így nem lehet erre egyértelmű választ adni. Azt azonban nagyon fontos kiemelni, hogy a képzésem során a fenti pontokat mind átvesszük részletesen, és segítek neked egy jól jövedelmező vállalkozást felépíteni!

Óradíj vagy projektár? Melyiket válasszam?

A kezdőknek azt szoktam tanácsolni, hogy érdemes lehet óradíjas modellel elindulni, majd később váltani. De azért vegyük át az egyes opciók előnyeit és hátrányait:

Óradíj:

Előnye, hogy nincs benne rizikó egyik félnek sem. Az ügyfél nem fél attól, hogy kifizet neked rengeteg pénzt egy olyan feladatra, ami 2 óra alatt megoldható, illetve neked sem jelent kockázatot az, hogy esetleg megcsúszol és a kalkulált idő dupláját kell dolgoznod ugyanannyiért. Az óradíjas együttműködések során könnyebb a szerződésben lefektetni a szabályokat és biztos nem mész vele mínuszba. Éppen ezért a kezdőknek azt szoktam tanácsolni, hogy érdemesebb óradíjas rendszerben indulni, és aztán váltani. 

Viszont az óradíj hátránya, hogy így tényleg csak és kizárólag akkor keresel pénzt, ha dolgozol, nem tudod automatizmusokkal, mesterséges intelligenciával és más fejlesztésekkel 2 óra alatt bedarálni az ügyfél számára 10-20 órás munkát - így akár egy-egy betegség vagy szabadság komolyabb anyagi veszteség lesz.

Projektár:

A projektár előnye, hogy a bevételeid kiszámíthatóbbak, könnyebb kiszervezni azokat, illetve átlagban sokkal többet lehet így keresni, mint óradíjas modellben. Különösen igaz ez akkor, ha értesz a fentebb említett automatizmusokhoz, és fel tudod gyorsítani a munkafolyamatokat. (Nem, nem etikátlan, hiszen nemcsak az idődet, hanem a tudásodat is fizetik. Tegyük fel, hogy az ügyfél korábban havi 20 órát szöszölt egy feladattal, ez óradíjas modellben mondjuk 100 000 Ft kiadás lenne neki. De te havi 1-2 óra alatt letudod a feladatot, és tegyük fel, hogy kérsz érte 50-80 000 Ft-ot. Még mindig nyereséges a projekt az ügyfélnek és neked is. Hiszen ne feledd, nemcsak az időd értékesíted, hanem a tudásod, eszközeid, szakértelmed is. Ráadásul az ilyen módon kivitelezett projekt jobb minőségben is készül, hiszen ki lehet küszöbölni vele az emberi hibalehetőséget, ami sokkal nagyobb pontosságot eredményez.)

Viszont a projektár hátránya, hogy kezdőként nagyon könnyű elcsúszni azon, hogy rosszul számoljuk ki az időráfordítás szükséges mértékét - és így veszteséges lesz a projekt. Tapasztalataim alapján kezdőként úgy érdemes árazni a projekteket, hogy átgondolod, hogy neked az adott feladat mennyi idő, az adott órabérben az mennyi lenne - és ráhagyni még egy minimum 30-50% pluszt, nehogy befürödj és mínuszos legyen a projekt. (Vagyis azt hiszed, hogy meglesz 5 óra alatt, de annyi szakmai utánajárást igényel, annyi pontosítást, hogy végül dupla annyi idő lesz.)

Óradíj és projektár együtt:

Másik népszerű modell, amit nagyon sok virtuális asszisztens esetében látni, de én egyáltalán nem tanácsolom. Ez a modell általában úgy néz ki, hogy az óradíj a havi óraszám növekedésével csökken. 

Összegzés:

Kezdőként könnyebb óradíjjal kalkulálni. De ebben az esetben is tudni kell, hogy a tárgyalás során mikor dobjuk be az árat, és milyen körítéssel. Hozok egy példát: amikor tavaly tavasszal könyvelőt váltottam és ezt kiírtam pár csoportba posztként, legalább 100 könyvelő jelentkezett. Aki csak árat írt minden egyéb nélkül (nem indokolta meg, hogy miért mellette döntsek) eleve nem is mérlegeltem, hogy őt válasszam. Csak megírtam, hogy köszönöm, nem. A többiek jelentkezésével foglalkoztam. Aki nem írt árat, de meggyőzően bemutatkozott, velük telefonon röviden beszéltem azért. Végül azok közül válogattam, akik telefonon is meggyőzők voltak, vagy eleve bemutatkozás és ár alapján láttam, hogy jók lehetnek. A mostani könyvelőm írta a legmeggyőzőbb érveket, ezért mellette döntöttem, pedig ő adta a legmagasabb árajánlatot is. (Ebből is látszik, hogy az ár csak egyetlen szempont a sok közül). 

Miért nem ajánlom az óradíj és projektár kevert modelljét?

Az előző kérdésnél írtam, hogy ez a kevert modell elég népszerű, nagyon sok virtuális asszisztens árazásában látni, tudok olyan oktatóról is, aki ezt kedvező módszernek tartja - és tanítja is. De én egyáltalán nem tanácsolom. Ugyanis ez a modell általában úgy néz ki, hogy az óradíj a havi óraszám növekedésével csökken. Tehát hozzunk egy példát:

👉 havi 20 óra alatt: 5500 Ft/óra

👉 havi 20-30 óra között: 5000 Ft/óra

👉 havi 31 óra fölött: 4500 Ft/óra

Ezek alapján két opciót is felvázolok, és megnézzük ennek az árazási módszernek a hátulütőit. Azt fentebb tisztáztuk már, hogy heti 30-35 óra fölötti kiszámlázható munkaidőnél többel nem nagyon tudsz számolni, ugyanis rengeteg egyéb adminisztrációs feladatod van. Ilyen feladatok például: feladatok közötti átváltások ideje, rövidebb ügyfélkapcsolati feladatok, új ügyfelek keresése, megkeresésekre válaszolás, ajánlatszámítás, ajánlatírás, szerződéskötések, konzultációk, számlázás stb.

Tegyük fel kerek 4 hét van az adott hónapban, te 35 órát dolgozol hetente (sok ügyfél mellett ez akár napi 8-10 óra munka is lehet), tehát 140 óra szabad kapacitásod van.

Kevés ügyfél, sok óra ügyfelenként: 

Ez azt jelenti, hogy van mondjuk maximum 4 ügyfeled, akiknek 35 óra munkát tudsz ellátni, ha nem szeretnél kiégni, és mentálisan is fenntartható vállalkozást szeretnél építeni. Ebben az esetben a 4 ügyfélre jut 35-35 óra munka havonta, vagyis épphogy pár órán múlt csak, hogy 500 Ft-tal kevesebb órabérben dolgozz.

Több ügyfél, kevés óra ügyfelenként:

Ugye megbeszéltük, hány órát tudsz dolgozni. Azt is érdemes hozzátenni, hogy minél több az ügyfeled, annál több időd megy el a plusz adminisztratív feladatokra. 

Ahhoz, hogy te mindenkinek 5500 Ft-os órabérben dolgozz, minimum 7 ügyfelet kell kezelned. De egy normális 5000 Ft-os órabérhez (25 órával számolva) is legalább 5-6 ügyfél szükséges. Ami rengeteg szellemi plusz teher, multitasking, feladatok közötti váltogatás, és nagyon sok plusz munka idő- és projektmenedzsment szempontjából. Amikor nekem 6-7 ügyfelem volt, már bőven szerveztem ki munkákat, mivel a feladatok, projektek fejbentartása, vezetése és kivitelezés terhe együttesen már túl sok volt.

📈 Összehasonlítva számokkal:

4 ügyfél és 4500 Ft-os órabér mellett a 140 óra: bruttó 630 000 Ft 

6 ügyfél és 5000 Ft-os órabér mellett a 140 óra: bruttó 700 000 Ft

7 ügyfél és 5500 Ft-os órabér mellett a 140 óra: bruttó 770 000 Ft, mellette szinte garantált kiégés

📍 Mit látunk ebből? 

Hogy ezzel az árazással akár bruttó 140 000 Ft különbség is lehet a bevételedben, miközben ugyanannyit, vagyis havi 140 kiszámlázható órát dolgozol mindhárom esetben. Viszont amikor többet keresel, akkor nagyon közel is kerülhetsz a kiégéshez. 

Ezzel szemben, ha megfelelően pozícionálod magad, megtanulod az ügyfélszerzés legfontosabb folyamatait, lépéseit és trükkjeit, akkor akár a legmagasabb óradíjon is számlázhatsz - csak 4 ügyfélnek.

Milyen feladatokat vállalhatok?

Egy virtuális asszisztens munkája igazán sokrétű lehet, de ez nem azt jelenti, hogy bármilyen feladatot elvállalhatsz, ami online megvalósítható. A lényeg, hogy olyan feladatokat válassz, amikben tényleg jó vagy, amikhez értesz, és amikhez van megfelelő végzettséged és/vagy tapasztalatod. Ez segít abban, hogy a munkád ne csak hogy magas színvonalú legyen, de te magad is magabiztosabban és hatékonyabban dolgozhass.

Tegyük fel, hogy van tapasztalatod az adminisztrációban vagy az ügyfélkezelésben. Ezek tökéletes kiindulópontok lehetnek. Mint virtuális asszisztens, vállalhatod e-mailek kezelését, naptármenedzselést, adatbeviteltvagy akár prezentációk készítését is. Ha pedig valami más területre szeretnél specializálódni, mint például a szövegírás, a marketing, a webdesign, a pénzügyi vagy esetleg jogi támogatás, akkor arra is figyelj, hogy rendelkezz a szükséges tudással és tapasztalattal. Sőt, bizonyos esetekben arra is ügyelni kell, hogy rendelkezz a végzettséggel vagy engedélyekkel. Nem mindegy, hogy mit vállalsz, mert bizonyos tevékenységi körök és feladatok végzettséghez, esetleg engedélyhez vannak kötve. Te, mint virtuális asszisztens, felelős vagy azért, hogy a szolgáltatásaid mindig a jogszabályoknak megfelelően történjenek, és ha kell, bizonyítsd, hogy jogosult vagy arra, amit csinálsz.

Virtuális asszisztensként adminisztrációért, marketingért, szövegírásért és más hasonló feladatokért milyen fizetést/díjazást érdemes kérni?

Sokszor teszik fel nekem így a kérdést, pedig a fentebb felsoroltak (marketinges, szövegírói, adminisztratív munka), az több különböző tudásszintet és tapasztalatot igénylő, feltételező szolgáltatás. Illetve vannak közte olyanok, amiket mindenképpen csak akkor fair az ügyfél számára szolgáltatásként kínálni, ha van már benne tapasztalatunk, így más-más árazás is "illik" hozzájuk, és már kapásból ott tartunk, hogy a korábbi tapasztalat és referencia nagyban befolyásolhatja az árat. 

Óradíj esetében:

Alapvetően szerintem ma már a minimum az 5000 Ft óránként, ez alá bemenni szakmai öngyilkosság, magasabb szakmai képességeket igénylő feladatoknál meg ugye még magasabb óradíjban gondolkozhatsz. Viszont ugye itt bejön a kérdés, hogy ha egyes ügyfeleidnek más-más feladatot csinálsz és akár több ezer forintos különbség van az árazásban, akkor önkéntelenül is elkezded az ügyfeleidet ez alapján priorizálni, ami nem fair azzal szemben, aki kisebb értékű szolgáltatást választ (pl. adminisztráció), és ezért kevésbé foglalkozol vele vagy sűrűbben sorolód hátra a többiekhez képest. Viszont az óradíj kiszámítható, könnyebb a szerződésben lefektetni a szabályokat és biztos nem mész vele mínuszba. 

Projektár mellett:

Itt pláne nem nagyon lehet okosat mondani így általánosságban, mivel nagyban függ attól, hogy:

  • Mi a terület? Például marketing, szövegírás, adminisztráció stb.
  • A területen belül milyen szolgáltatás? Nem ugyanolyan árban mozog mondjuk a marketingen belül a közösségi média kezelés, a PPC vagy a piackutatás.
  • Pontosan mi a feladat? A közösségi média kezelés esetében is akár oldalanként lehet más a beletett munkamennyiség a feladat függvényében. Nagy különbség lehet, ha például csak rövid FB posztot kérnek mémekkel/képekkel vagy teljes körű YouTube és TikTok kezelést, ahol akár már videót is kell gyártani vagy kész anyagot vágni.
  • Mit tartalmaz a projekt? Vagyis: a feladat, ami a szerződésben szerepel, de ide tartoznak még: a visszadobások/javítások száma, feltételek, határidők stb. 
  • Rövid vagy hosszú távú az együttműködés, illetve van-e lehetőség később meghosszabbítani, kibővíteni hosszabb távon együttműködni? Például ha nagyon félsz, hogy túl magas árat mondasz, akkor ilyen esetben kezdőként mondhatsz kicsit alacsonyabb árat az első rövidebb időszakra, és a bővített feladatokra vagy bizonyos idő után tudsz árat emelni.
  • Mennyire tudod magad eladni az ügyfélnek? Vagyis mennyire érti meg, hogy neki megéri téged választani, bár ez az óradíj esetében is nagyon fontos.

Lehet valaki úgy sikeres, ha csak sima adminisztrációt tud kínálni szolgáltatásként? 

Nekem volt olyan mentoráltam, aki nagyon sikeres vállalkozást épített fel sima adminisztrációra. De ha szeretnél kiemelkedni, több lehetséges opció is áll előtted.

1. Egy ügyfélkörre specializálódsz:

Van egy olyan szakmai háttértudásod, hobbid, ismereted, ami amúgyis érdekel, és ismered a szakszavakat? Kínálj hasonló területen szolgáltató vállalkozóknak általánosabb szolgáltatásokat úgy, hogy te meg is érted a szakmai részét is!

2. Könnyen tanulható, tapasztalatot nem igénylő szolgáltatást kínálsz:

Ilyen lehet például a webshop termékfeltölés/kezelés vagy leltárkezelő programok megismerése. Ezeket könnyen kitanulja az ember, és pár napos gyakorlattal simán tudja nagyon jól alkalmazni a tanultakat. Mégis valami extra már, nem "sima adminisztráció".

3. Átlagos szolgáltatást kínálsz valami extrával fűszerezve:

Sima adminisztráció? Akkor jó ötlet lehet elmenni Excel automazitáló, dashboardkészítő tanfolyamokra. Így ha adminisztrációt is kínálsz, az nagyon extra és kiemelkedő lesz. Ezek könnyen tanulhatók, nem szükséges hozzájuk sok-sok hónap valós tapasztalat (mint mondjuk marketing, HR stb. területeken), és máris van valami kis extra, amivel indulhatsz. 

Plusz egy tipp: érdemes lehet az MI-vel kapcsolatos appokat, oldalak kezelését megtanulni, és ebben fejleszteni magad, mert ez nagyon sokat hozzáad a versenyképességhez, és saját szórakozásra is tanulható, fejleszthető, az életed más területein is hasznos lehet majd. 

Emellett a kurzus során az elevator pitchnél is elmondom, meg a marketingpszichológia kurzusban is benne van, hogy a keretezési hatás nagyon sokat számít. Keretezési hatás: egy adott döntési helyzetet át lehet mindig úgy fogalmazni, hogy nagyságrenddel megnöveljük az egyik vagy másik lehetőség vonzerejét. Tehát tök egyszerű infókkal és szolgáltatásokkal is tudod hatalmas plusznak ábrázolni azt, hogy melletted döntsenek, ha megfelelően van megfogalmazva. Például arra helyezed a hangsúlyt, hogy amíg más ilyen meg olyan szolgáltatásokat kínál, addig te főleg ilyet, ezért nem multitaskingolsz, bele tudsz merülni és valóban ez a szakterületed. 

Erről a kérdésről nagyon részletesen beszélünk még az Alap virtuális asszisztensi képzés során, ahol további tippeket adok, illetve jobban belemegyünk a részletekbe is.

Tényleg lehet személyes munkavégzés nélkül így dolgozni?

Igen, nekem volt olyan ügyfelem, akivel sosem találkoztam (a mai napig sem), és van olyan is, akivel 2 év után találkoztunk először egy rendezvényen. Velük Skype-on, Zoomon, e-mailben és telefonon tartottuk a kapcsolatot, illetve a különböző projektmenedzsment alkalmazásokon keresztül (például Trello vagy Asana taskok chatjén keresztül).


Árak és garancia:

Mennyibe kerül a virtuális asszisztens képzés?

Több képzés közül választhatsz egészen a bevezető szintű ingyenes kurzusoktól az összetett nagyon sok releváns tanfolyamot tartalmazó csomagokig. Ezeknek a listáját, tartalmát és árszabását itt találod: Virtuális asszisztens képzések

A feltűntetett árakon kívül vannak egyéb költségek?

Nincsenek rejtett költségek, egyéb díjak. Ha egy kurzus mellett döntesz és megveszed azt, azonnali hozzáférést kapsz az adott képzéshez - mindenféle felár vagy plusz költség nélkül. Átutalásos fizetés kivételével* minden más fizetési mód esetén azonnal hozzáférsz a kifizetett tananyaghoz. Nincs rizikó, nem kell várni a manuálisan hozzáadott, elküldött kurzusokra. Azonnal kezdheted a tanulást!

Plusz költségekkel még a vállalkozásod elindítása jár majd - de ezekről részletesen beszélek a kurzusok során.

*Az átutalásos fizetéseket manuálisan kell jóváhagyni, így ha éppen ügyféllel vagyok, konzultációt tartok, esetleg más programom van, akkor pár órás, maximum 1-2 munkanapos átfutási idővel lehet számolni.

Van lehetőség részletfizetésre?

Ha most nem tudod rögtön megvenni a Profi virtuális asszisztens kurzuscsomagot vagy a virtuális marketing asszisztens oktatóanyagot, van lehetőséged részletfizetésre is. Első lépésként vedd meg a 24 900 FT értékű alapképzést, amiért cserébe 10+ órányi oktatóanyagot és több letölthető dokumentumot is kapsz! Utána bármikor lehetőséged van a profi vagy a marketinges képzéscsomagot választani a két képzés ára közötti különbözet kifizetésével. Ráadásul mindez teljesen automatizált rendszerben történik: Ha megvetted az alapképzést, nincs más dolgod, mint bejelentkezni, és a Profi képzés oldalán a személyre szóló ajánlatot választani! Ugyanígy járhatsz el a még magasabb szintű virtuális marketing asszisztens csomag kapcsán. Így több részletben 20-30 ezer forintos részletekben tudod a tanfolyamok anyagát megvenni.

Garancia van? Visszakapom a pénzem, ha nem tetszik a képzés?

Szeretnénk, ha biztos lehetnél választásodban, ezért weboldalunkon ingyenesen megtekinthető kurzusokkal is készültünk. Így tanfolyamaink jelentős részét tesztelheted a hozzájuk kapcsolódó ingyenes kurzusok segítségével, de akár a 900 Ft értékű egynapos próbacsomag során is. Így nem ér majd kellemetlen meglepetés!

Ennek ellenére is elégedetlen vagy? Ne aggódj, 10 napos pénzvisszafizetési garanciát vállalunk a kurzusainkra.

Van lehetőség tesztelni a tanfolyamokat?

Igen! Szeretnénk, ha biztos lehetnél választásodban, ezért weboldalunkon ingyenesen megtekinthető kurzusokkal is készültünk. Így tanfolyamaink jelentős részét tesztelheted a hozzájuk kapcsolódó ingyenes kurzusok segítségével, de akár a 900 Ft értékű egynapos próbacsomag során is. Így nem ér majd kellemetlen meglepetés!

Miért ilyen olcsók ezek a tanolyamok, amikor más virtuális asszisztensi képzések akár több százezer forintba kerülnek, hiányzik belőlük valami?

Nem tudom, hogy a konkurens oktatók miről és mit tanítanak, azt azonban biztosan tudom, hogy mi minden információt átadunk neked, ami elengedhetetlen a virtuális asszisztensi vállalkozás elindításához, és hosszú távú sikeres működtetéséhez - sőt, még annál is többet. Olyan más témák kapcsán is teszünk kitekintéseket, mint a kommunikáció, marketing, pszichológia, passzív bevételek, projektmenedzsment - és sorolhatnánk!

Akkor miért lehetnek megfizethetők a kurzusaink? Automatizált rendszereinknek köszönhetően kedvező áron kínáljuk képzéseinket, sokak számára megkönnyítve ezzel a minőségi tudás megszerzését. Így tudásomat elérhető áron osztom meg veled 24 900 Ft-ért, 44 900 Ft-ért vagy 74 900 Ft-ért, amiért cserébe sok-sok órányi videós oktatóanyagot, szerződésmintát, dokumentumsablonokat és további hasznos információkat kaphatsz. Nekem már nem kell időt és energiát fordítani a fizetésének menedzselésére, számlázásra és más adminisztratív feladatokra - hiszen ezek mind automatizált rendszerben működnek. Én oktatóként csak veletek és az új oktatóanyagok fejlesztésével foglalkozom.


Kurzusok és tanfolyamok felépítése, rendszerek:

Melyik képzést kinek való?

Minden képzés más szintű tudást ad, és más van a fókuszában.

Az ingyenes virtuális asszisztens tanfolyam segít felmérni, hogy valóban neked való-e a virtuális asszisztensi karrier.

Az alap virtuális asszisztens képzés segít a gyors és könnyed elindulásban, bemutatja a virtuális asszisztensi pálya és az ügyfélszerzés alapjait.

A Hivatalos tanúsítványt adó virtuális asszisztens képzés fókusza a gyors és sikeres elindulás mellett már a tartós eredmények elérése, így fontos szerepet játszik már a képzés során az idő- és projektmenedzsment, passzív bevételek, marketing, vállalkozói látásmód és más fontos témák.

A Virtuális marketing asszisztens tanfolyam során pedig megtanulhatsz mindent, amit a profi képzés ad, plusz a marketing alapjait és gyakorlati kivitelezéseit, hogy tudásodat virtuális marketing asszisztensként kamatoztathasd. Emellett a kurzus része több másik marketinges kurzus, ügyfélszerző alap- és mesterkurzus egyaránt.

Ha elakadok a kurzusok során, lehet kérdezni?

Nem hagylak magadra. Senki kezét sem engedem el azután, hogy megvette a virtuális asszisztensi képzéseimet. Ezért mindamellett, hogy van lehetőséged e-mailben, telefonon vagy a zárt facebook csoportban is kérdezni, nyugodtan írj nekem Messengeren is az üzleti és/vagy a privát profilomra egyaránt, ahol akár hangüzenetek formájában is tudunk beszélgetni! (Privát profilomra írt üzeneteket nem biztos, hogy azonnal látom, ha az engedélykérések közé kerül az üzenet, de amint látom, válaszolok.) 

Ennél komolyabb, összetettebb témákat szeretnél kibeszélni? Rendszeresen (1-3 havonta) tartunk egy online webinárt is, ahol felteheted a kérdéseidet. Ez a VIP virtuális asszisztens kérdezz-felelek webinár a Profi VA csomagajánlat, illetve a Virtuális marketing asszisztens csomagok részét képzi. Ezeket a csomagot választva díjmentesen csatlakozhatsz bármelyik (akár több) meghirdetett webinárra is.

Hogyan és hol tudom a képzést megvenni?

Az alábbi linken találod a jelenleg elérhető virtuális asszisztensi képzéseimet.

Mikor vannak az órák?

Modern weboldalunk lehetővé teszi, hogy saját időbeosztásod szerint online haladhass a tanulmányaidban, így a tanulás könnyedén beilleszthető a napi rutinodba, amikor csak szeretnéd és megteheted. Ráadásul mivel nálunk nincs személyes jelenlét, így utazási idő sincs. Bárhol is élsz, szabadon, könnyedén és utazási költségek nélkül tanulhatsz.

Meddig kell befejeznem a kurzust?

A kurzusaimban található videók bárhányszor, bármikor és bárhonnan újra megnézhető oktatóvideók. Tanulmányaidat bárhol, bármikor végezheted, félbehagyhatod és folytathatod egyaránt. Az oktatóvideóink (a teszt csomag kivételével) korlátlanul hozzáférhetők. A rendszer minden bejelentkezés után automatikusan felajánlja, hogy ott folytasd a tanulást, ahol abbahagytad. De ezeken túl is számos hasznos kényelmi funkcióval segítjük a tanulásod, állíthatod a videók sebességét, képméretét, jelezzük, hogy egyes videókat meddig és melyik szakaszon nézted stb.

Ez alól kivételt egyedül az egynapos próbacsomag jelent, hiszen az csak 24 órára teszi lehetővé a tanfolyamok megtekintését.

Hol és mikor vannak a vizsgák a tanúsítvány megszerzéséhez?

A sikeres vizsgák a tanúsítványt adó képzések esetében feltételei a tanúsítvány kiállításának, így ezek is a tanfolyam részét képzik. A tanfolyam többi részéhez hasonlóan ezek is bármikor kitölthetők, illetve több kitöltési lehetőség is rendelkezésre áll - ha elsőre nem sikerülne.

Marketing asszisztens képzés, elméleti és gyakorlati kérdéssor:

A képesítést igazoló tanúsítvány kiállításához szükséges a kérdések minimum 80%-os eredményességű megválaszolása. Minden hallgatónak 30 kérdést kell megválaszolni és 60 perc áll a rendelkezésre ehhez. A tesztet 5 alkalommal lehet megismételni. (A rendszer a rendelkezésre álló 100 kérdés közül véletlenszerűen sorsolja ki a 30-30 kérdést tesztsoronként.)

Hivatalos virtuális asszisztens képzés, elméleti tudáspróba:

A képesítést igazoló tanúsítvány kiállításához szükséges a kérdések minimum 80%-os eredményességű megválaszolása. Minden hallgatónak 10 kérdést kell megválaszolni és 10 perc áll a rendelkezésre ehhez. A tesztet 5 alkalommal lehet megismételni. (50+ előre megírt kérdés közül véletlenszerűen sorsol ki a rendszer kérdéseket.)

Hivatalos virtuális asszisztens képzés, gyakorlati tudáspróba:

A képesítést igazoló tanúsítvány kiállításához szükséges a kérdések minimum 80%-os eredményességű megválaszolása. Minden hallgatónak 10 kérdést kell megválaszolni és 20 perc áll a rendelkezésre ehhez. A tesztet 5 alkalommal lehet megismételni. (30+ előre megírt kérdés közül véletlenszerűen sorsol ki a rendszer kérdéseket.)

Mi van, ha nem sikerül a vizsga?

Erre még nem volt példa, eddig minden diák tudta teljesíteni 5 próbálkozáson belül a vizsgakövetelményeket. De amennyiben nem sikerülne a vizsga 5 lehetséges próba alatt, írj nekem e-mailt és egyeztetünk. Számomra az a legfontosabb, hogy valóban meg tudd tanulni az anyagot, úgyhogy akár szükséges kiegészítő konzultációkat is tarthatunk, átbeszéljük a hibákat - és egy pótvizsga időpontot egyeztethetünk.

Hogyan kapható oklevél a képzésekért?

Az okleveleket a rendszer automatikusan állítja ki a kurzusteljesítés százalékainak, illetve a tesztkitöltések függvényében.

Oklevelet az alábbi kurzusok adnak:

  • Bevezetés a virtuális asszisztencia világába
  • Bevezetés a marketinges szakmába (feltöltés alatt álló kurzus: várható megjelenés február első fele, oklevél is ezután szerezhető)
  • Bevezetés az ügyfélszerzésbe
  • Alap virtuális asszisztens képzés
  • Az ügyfélszerzés alapjai (feltöltés alatt álló kurzus: jövő hét elején felkerül a végső verzió, oklevél is ezután szerezhető)
  • Hivatalos/Profi virtuális asszisztens képzés
  • Marketing asszisztens képzés
  • Virtuális marketing asszisztens képzés (ez magába foglalja az előző kettőt is, tehát mindkettőt el kell végezni hozzá)
  • Marketinges tévhitek, amiket sose kövess! (feltöltés alatt álló kurzus: várható megjelenés február első fele, oklevél is ezután szerezhető)
  • Marketingpszichológia tanfolyam
  • Virtuális oktató képzés
  • Ügyfélszerző mesterkurzus
  • 12 hetes kommunikációfejlesztő tanfolyam

Ezek az oklevelek automatikusan kiküldésre kerülnek, amit a hallgató teljesítette az előre meghatározott teljesítési szintet a kurzusból.

Mi kell a hivatalos tanúsítványhoz?

Egyes kurzusok elvégzése után hivatalos tanúsítvány jár, míg más kurzusok után "csak" oklevelet adok. 

Hivatalos tanúsítványt ezekért a képzésekért kérhet:

  • Hivatalos/Profi virtuális asszisztens képzés
  • Marketing asszisztens képzés
  • Virtuális marketing asszisztens képzés (a kurzus tartalmazza az előző kettőt is, tehát mindkettőt el kell végezni hozzá)

A hivatalos tanúsítvány megszerzésének két feltétele van: a kurzusok megtekintése, és a sikeres vizsgatesztek kitöltése. A sikeres vizsgák a tanúsítványt adó képzések esetében feltételei a tanúsítványnak, így ezek is a tanfolyam részét képzik. Ezek bármikor kitölthetők, illetve több kitöltési lehetőség is rendelkezésre áll - ha elsőre nem sikerülne. 

Hogyan kapható hivatalos tanúsítvány?

Amikor mindent sikeresen teljesítettél, kapsz egy automatikus e-mailt, amiben leírom a részleteket. De lényegében a teljesítés után nincs más dolgod, mint írni nekem egy e-mailt az info@virtualis-asszisztesed.hu címre az alábbi adatokkal:

  • Elvégzett kurzus
  • Név
  • Születési név
  • Édesanya neve
  • Születési hely és idő
  • Legmagasabb iskolai végzettség

Miért van szükség hivatalos tanúsítványra?

Azt nagyon fontos kiemelni, hogy a virtuális asszisztensi szakmához, illetve a virtuális asszisztensi vállalkozás indításához hivatalosan nem szükséges sem tanúsítvány, sem bizonyítvány. Ennek ellenére bejegyzett felnőttképzőként* hivatalos tanúsítványt tudok adni a képzést elvégzett hallgatóknak. Erre a tanúsítványra nem hivatalos és jogi okokból van szükség, hanem:


🚀 Tapasztalataim alapján önbizalmat ad a hallgatóknak, hogy sikeresen elvégeztek egy ilyen kurzust és papírjuk is van róla. Ez az önbizalom pedig az ügyfélszerzési folyamatok során, illetve különböző sales beszélgetése alatt is nagy szolgálatot tud tenni, általa könnyebb az imposztor szindrómán túllépni (ezekről a kurzus során is tanulhatsz).


💥Úgy tapasztaltam, hogy az ügyfelek számára is szimpatikus, ha egy virtuális asszisztens elmondhatja magáról hogy elvégzett egy ilyen jellegű kurzust. Éppen ezért a különböző virtuális asszisztensi képzések összehasonlításánál kevésbé releváns szempont a tanúsítvány maga (ennél "magasabb szintű" papírt más VA képzés sem tud adni). Sokkal fontosabb a kurzus felépítése, minősége és tudásanyaga.

(*Felnőttképzői nyilvántartási számom: B/2021/002524)